Nyheder fra klimakampen

SWECO VÆLGER TRIBOO: 1.000 CIRKULÆRE HJEMMEARBEJDSPLADSER - 18.000 KG MINDRE MATERIALEFORBRUG OG 60% MINDRE CO2 UDledning

Author: 
Alex A
LinkedIn


Med behov for hjemmearbejdspladser har SWECO Holland ledt efter de bedste muligheder for sine medarbejdere.

I 2020 stod flere arbejdsgivere over for et stort problem, medarbejderne kunne ikke længere arbejde i fællesskab på kontoret. Hvordan hjælper du dine medarbejdere med at holde produktiviteten og sunde arbejdsvaner derhjemme? Her traf Sweco Holland et klart valg med sunde og cirkulære hjemmearbejdspladser gennem TRIBOO Holland. 

Ved at anvende en #greengridz bordplade bruges der 18 kilo mindre materiale pr. arbejdsplads, og der udledes 60 % mindre CO2 sammenlignet med en traditionel arbejdsplads med en massiv spånplade.

TRIBOO forbliver ejer af råvarerne og efter endt brugstid tages arbejdspladsen tilbage, og TRIBOO sikrer, at den bliver 100 % genanvendt.

#Greengridz


EN CIRKULÆR ARBEJDSPLADS VAR DET LOGISKE VALG
Sweco i Holland har haft TRIBOO Holland som samarbejdspartner i årevis, med formål at gøre kontormiljøerne CO2-neutrale og cirkulære, så virksomheden bliver mere bæredygtig. Her blev en cirkulær løsning implementeret bestående af både skrivebord og kontorstol. Medarbejderne har fået mulighed for selv at sammensætte deres skrivebord og stol. Med denne måde får alle en arbejdsplads, der passer til deres hjem. 

Cirkulære arbejdspladser fra TRIBOO


HJEMMEARBEJDSPLADSER SOM EN SERVICE 
I stedet for at købe hjemmearbejdspladserne, valgte Sweco Holland at købe dem som en del af en serviceaftale. Det betyder, at TRIBOO holder ejendomsretten til møbler samt materialerne, imens Sweco bruger dem. Med denne løsning styre TRIBOO råmaterialerne og sikrer at værdien bevares. Dog kræver denne løsning en betydelig investering. Sammen med TRIBOOs cirkulære partner, den Hollandske storbank ABN AMRO, blev der udarbejdet en passende finansiel løsning. Herefter kunne næste skridt tages for at levere til Swecos 1.000 hjemmearbejdspladser i Holland.

ET GIGANTISK LOGISTIK PROJEKT
Når et kontor oprettes er der én adresse med 1.000 arbejdspladser. Når man opretter hjemmearbejdspladser, er det omvendt, 1.000 adresser med én arbejdsplads. Hver adresse har sine egne udfordringer med hensyn til adgangsforhold. Medarbejderne skulle være hjemme, og hele operationen skulle være afsluttet på 6 uger. Kommunikation og planlægningen med alle de involverede krævede en struktureret tilgang, for at gøre denne gigantiske opgave til en succes for alle. 

I dag er mere end 1.000 Sweco-ansatte blevet glade for deres cirkulære hjemmearbejdsplads. Hos TRIBOO tog vi os af alle bekymringer og organiserede hele den logistiske operation professionelt.

Med fokus den mindste detalje lige fra research, med deres ønsker og behov, til planlægning, produktion, koordinering, levering og montering af hjemmearbejdspladserne. TRIBOO har sikret at alle kan arbejde produktivt og sundt både hjemme og på kontoret.

Eksempler på hjemmearbejdsplads fra TRIBOO

Kontorindretning med cirkulære kontormøbler fra TRIBOO


kom straks i gang!

Bliv en af vores cirkulære samarbejdspartner og innovatører!
Ved tilmelding, modtager du 5 trin til at komme i gang med din cirkulære forretningsdrift.

Dank u wel! Wij nemen zo snel mogelijk contact op.
Oeps! Er is iets mis gegaan. Probeer het opnieuw.
alle artikler